Dag 2 Rügen naar Zweden
De 2e dag zou sowieso al een dag met weinig km's worden. Ik meest namelijk met de boot van Sassnitz naar Trelleborg. In Kapf Arkona heerlijk ontbeten, al vroeg was de zon er en een ontbijt op een terras half in de zon is niet onprettig. Ik vroeg me af of ik wel verder zou gaan. ... het was daar zo lekker rustig !! Na de Schweigerts gedag te hebben gezegd en ze beloofd heb de oudjes mee te nemen met de komende pasen op mijn gemak naar Sassnitz. De bagage werd halverwege getest of het wel goed vastzit door een stukje originele DDR weg wat nog is blijven liggen. De Multi en ik kregen even een rammel test. Bij de haven was het even wachten op de boot waar ik in de zon even verbrande. Aan boord van zo'n ferry is het altijd leuk om te zien hoe mensen alle stoelen en banken zich toe eigenen door er van alles neer te leggen. Beetje het idee van de kuilen op het strand van Scheveningen die door onze oosterburen worden gemaakt. Ik wilde de route voor Zweden uitzetten dus ik had een tafel nodig. Ik vond er een maar op de 6 persoons bank er omheen lagen een rugtas, krant, pet, jas en twee collies met bier. Iemand ging een serieus feestje bouwen. Ik heb vervolgens die spullen op een hoop gelegd en ben er gaan zitten. Er zat per slot niemand! !! Ik had me al voorbereid op een hoop commentaar toen er twee Russen aan kwamen ..... maar al het commentaar bleef uit en ik heb rustig de route in de Garmin kunnen zetten. In Zweden aan gekomen stond er een stevige wind. Aan boord was die redelijk fris maar wel lekker. Aan boord nog wat geslapen dus redelijk fit besloot ik om nog een redelijk stuk te gaan rijden. Het landschap was prachtig, groen/gele korevelden met witte stenen huizen er tussen in. Ik genoot van het uitzicht. De weg die ik gekozen had (23) was erg mooi maar schoot niet op. Net bij Almhult zag ik een bord "camping" en gooide Ik de handdoek in de ring. Tent opzetten en uitpakken ging prima! !! blij dat ik het geoefend had en ook dat ik Psies genoeg handen bij me heb. Nog even bij het met daar gewandeld en gaan slapen. Het plan voor morgen is om in de buurt van Stockholm te komen. Toch die avond nog even 220 km gereden
Foto’s
2 Reacties
-
Arie:9 juli 2013Toch nog een dikeblast, stuurweggetjes en pontjes .... goeie reis en genietse.
-
André:9 juli 2013Een dijkblast als geen te voren. Super gaaf man !!!!!!
